Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Tapasztalataim

2012.07.10. 14:50 - Tücsök4

Címkék: Várandósság Terhesség 1.Trimeszter

A cím csalóka. Mert nem fene nagy tapasztalatokat írok le és tudálékoskodni sem szeretnék. Csupán azok kerülnek ide,amiket átéltem az elmúlt 3hónapban. Mert úgy vettem észre,hogy ezekből a történetekből soha sincs elég a neten! :)

Előzmények és a nagy hír

Már egy éve szerettünk volna babát a Párommal. Már megkaptuk a beutalót a sperma vizsgálatra is. Mikor is egy családi tragédia beárnyékolta a babaprojektet. Hirtelen kevésbé koncentráltunk rá, ugyanis Édesanyám rákos lett. Ez volt februárban. Május 11.-én 6:30-kor halt meg,közölte a kórház. 1000km-re lakunk otthonról! Voltunk minden hónapban látogatóban. A temetés előtt haza mentünk egy héttel. Pont azon a héten kellett megjönnie a menzeszemnek. Ami egyébként egy pár éve már nem volt pontos,tehát amikor nem jött meg,nem is agyaltam rajta egy percig sem,betudtam a stressznek. De érdekes módon a Hova "nyugtatót" csak azért sem mertem bevenni! Mintha valami azt súgta volna,hogy inkább ne!!! A hamvasztás csütörtökön vagy pénteken volt. Én péntek hajnalban voltam először rosszul. Hajnalban pedig azért,mert rossz alvó vagyok és az ágy sem volt segítségemre a pihentető alvásban... Kb. 2-3 óra lehetett. Még ekkor sem ütötte fel a fejét a gyanú! Sőt másnap sem,reggel pedig még szédelegtem is egy kicsit. De ki lát tisztán ilyenkor?? Aztán ez a nem túl vészes émelygés minden reggel,avagy hajnalban megismétlődött,de erről később. Vasárnap vissza utaztunk haza.1000km. Fájt a hasam végig. Bevallom konkrétan azt hittem,hogy szélgörcs. :P Hétfőn még pihenő napot tartottunk,ekkor már nem ébredtem hajnalban,ellenben majdnem egész nap émelyegtem. Ekkor mondta a Párom,hogy szerinte csináljak egy gyorstesztet mert ez neki már gyanús. Az egy év sikertelenség és jó pár kidobott gyorsteszt után egyszerre volt bennem a kétség és a bizonyosság. Bizonyosság,mert elég erőssen a terhességre utaltak a jelek és kétség,mert már máskor is elhitettem magammal,hogy na most biztos sikerült. Kedd reggel. Alig tudtam kivárni. S lám a teszt azonnal két csíkos lett! :D Sőt a HCG csík hamarabb elszíneződött,mint a kontroll csík! Óriási az öröm! Egyedül voltam itthon. Mivel szóhoz nem tudtam jutni,így sms-t küldtem a férjemnek képpel a tesztről. Amit először nem is tudott értelmezni! :D Aztán meg szétkürtölte az egész munkahelyén,hogy "Apa leszek!" :) (Bizonyos elemek megnyugtatásául közlöm,hogy nekünk az sms forma tökéletes volt ebben a helyzetben és hogy nem csinálnám másként számos okból sem! Emelett egyáltalán nem vagyunk érzelemszegények vagy kultúrálatlanok,stb...!) Hát így tudtam én meg,hogy "Anya leszek!" :)

1.UH

Ahogy a számolásaim is kimutatták,mire megtudtam az állapotomat is 5-6 hetes voltam. És ezt igazolta az orvos és az UH is. Ekkor még egy nagyon pici apró foltocska volt az UH képen,de már dobogott a szíve! :) Ekkor az orvos még "csak" megállapította a terhességet és vissza rendelt 3héttel később,hogy vér és egyéb vizsgálatokat is csináljon.

6.hét-9.hétig

Nos a reggeli hányinger jött rendszeresen. Hol hajnalban,hol reggel és volt pofája egész álló nap kísérni az utamon. A család meg még kirándulni akart menni! :D Nos,én nem! :P

"Reggeli" émelygésről

az a benyomásom,hogy személyszerint nekem a limonádétól rosszabb lett! :( Ellenben egy kis gyümölcstől sokkal jobb! Általában a hűtőből, amit azért a május-júniusi időjárás indokol is! A másik ami bejött többnyire, de el ez sem múlaszotta, az az éjféli "vacsi". Egy szeletke kenyér, vagy fél zsemi, vajkrémmel vagy amivel. Esetleg gyümi itt is! :) B6-ot egyetlen egy alkalommal próbáltam bevenni, de megéreztem az ízét a nyelvemen és ki is hánytam mihelyst lement! :( Reggelivel és a pajzsmirígy gyógyszerremmel együtt! :( Ezután mentünk persze az orvoshoz, éljen! -.- Ami még sokat segít,az az,hogy napjában többször eszek,akár 6-8szor és tényleg nem sokat. Nem jóllakásig,csak nassolok. Persze nem édességet. Ez adja is a kövi pontot:

Kívánósság

Nagyon édesszájú voltam, csoki minden mennyiségben, esetleg még joghurtok és persze rostos üdítők, amelyeknek szintén magas a cukor tartalma. Nassolások, mint pl. a kekszek, ropi, cukorkák, péksütik, sütik egyáltalán nem voltak az étrendemben!! Most sem! :) Ellenben kicsit sem kívánom a csokit. Sőt ha belegondolok fagylaltból is csak a csokisat ettem mindig, most már ezt is ötvözöm gyümölcsössel! Kekszet viszont eszek, de csak vércukor esés ellen és éhség rohamra (ami lehet ugyan azt jelenti). De ez elenyésző mennyiség. A gyümölcsöket nagyon kívánom, hihetetlen mennyiségben. A zöldségeket kevésbé és ritkábban. A húsoktól, -de már a szaguktól- undorodom! Pedig nagyon húsos voltam! És én aki ki nem állhatja a leveseket magamhoz képest elég leveskedvelő lettem. Sokat eszem szénhidrátot (eddig nem látszik rajtam, leszámítva a púzásokat és böfögéseket:( ). Tejet nem bírok sokat mert kiver tőle a ragya, de próbálom megtalálni az arany középutat. Mennyiségeim: Sokkal mértéktartóbb vagyok mint valaha. Elég egy kis adag mindeből!! Reggeli egy zsemle. Tízórai gyümi,vagy szintén egy zsemi. Köztes a 2-3keksz, ha muszáj. Ebéd elég változó,a főzelékeket nagyon szeretem és szerettem mindig is. Krumpli hagymásan magában. :D Uzsi általában zsemi! :D Attól függ mi volt az ebéd,mert sokszor abból repetázok. És persze szoktam salátákat is enni. És vagy hogy csak gyümit vacsorálok! :D Na meg az éjféli kaja. Na jól sarkítva de ez a tényállás. Máshogyan vagyok kívánós mint mensikor. Nem olyan bolondul. Látok benne rendszert! Most pl. a Fekete ribizlit kívántam meg-> vashiányom van,szedek rá már vagy 250mg vasat,vagy így valahogy! :S

Egészség/-megőrzés

Kikötöttem,hogy ha nem muszáj akkor nem veszek be gyógyszert! Ez úgy néz ki nálam,hogy ha meggebedek,akkor sem veszek be fejfájás csillapítót. Talán ha "duplán meggebedek". Meg votlam fázva egy hétig,torok fájással,nem volt vészes,de segített volna némi gyógynövényes "beöntés". De ugye a homeopátia is sokak által vitatott. Én inkább csak nyomtam az ágyat és gyümölcs tea,gyümölcs lé. Aki azt mondja fel kell kelni az ágyból az őrült! Senki ne hallgasson rá! Mindenki maga érezze mit bír és hogy jó neki! És persze vigyázzon magukra! :) Sokat fáj pedig a fejem is,de ez elvileg a melegtől és a vashiánytól is van/lehet. Arra meg,hogy meleg van nem fogok gyógyszert szedni! Hát én így. Más máshogy. Fogorvoshoz kellene bejelentkezni. Bár nem félek tőle. De nem is egy kellemes időtöltés! :S Mondjuk tudom,hogy nincs semmi baj. Csak ne is legyen! Hasam már nő,kenegetem elvétve. Csíkosodik is. Vettem egy tankinit. Ez van. Igyekszem. Egyébként valami olcsóbb,de szupi testápolóm van,amely nem tartalmaz kőolajat,glicerint,meg ilyen szemetet. Később lesz masszázs olajam,dirket állapotos nőknek. Hajam nem változott,körmöm(szőröm) nő mint a bolondgomba. Más egyéb még nincs. :) Oh,de igen,a hasam sokat feszül. Ez nekem nem menstruációs görcsszerű "élmény",inkább olyan mintha valaki kétkézzel húzná,feszítené szét a méhem! Egyszer votl egy erős szúró fájdalom,de nem volt semmi egyéb "következmény". Ja,igen nekem folyásom és szorulásom nincs,ezekről nem tudok nyilatkozni. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://new-life.blog.hu/api/trackback/id/tr664637323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása