Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

30. hét+2 Szülésfelkészítő1.rész :)

2012.11.08. 12:18 - Tücsök4

Címkék: fáradtság trükkök tippek tanácsok 30.hét szülésfelkészítő Várandósság Terhesség 3.trimeszter

Mostanra kezdek hazaszokni megint. Tudom csak két nap voltam távol,de nekem a kórházasdi leverte a biztosítékot durván! És folyamat aludnék! Lehet ez normális...lehet ez normális???

Belegondoltam,hogy jövőhét közepétől már csak 2 hónapunk van! :) Egyenlőre boldog várakozással tölt el a gondolat, de mondom, olyan álmos vagyok, hogy a félelem eszembe sem jut...uhh, ez lehet nem lett túl értelmes...

Na, de a szülésfelkészítő. Tegnap este volt az első alkalom. Az én férjem volt az egyetlen pasi, de mivel az nőknek szól így nem csoda. Viszont nekem kellett a tolmács! Így is kicsit el vagyok keseredve, nagyon keveset értettem, pedig most még olyan dolgokról szólt, amiket már tudok, mert folyamatosan olvasok utána és mert ezeket ilyenkorra már illik tudni azt hiszem:

1. Helyes tartás, emelés, fekvés

Ennek keretében kiderült a nagy titok, hogy úgyis mindenki úgy fekszik,ahogy neki kényelmes! :D Persze inkább a bal oldalon, de aki tud az akár hason is. Hanyatt többen nem tudunk...(Ja,7 elsőbabás kismama, a világ több tájáról, többféle szakmával, és kisebb-nagyobb pocakkal). emelni úgy kell,hogy legugolunk. Én jeleztem,hogy ha én legugolok, akkor onnan fel nem állok! :D Akkor meg féltérdeléshez hasonló gugolást kell kivitelezni, a combot támasztva, ha ez lehetséges. Persze mi ebből is mókát csináltunk, mert mindenki megmutatta, hogyan emel,konkrétan egy vizes flakont. Mindenki ugyan úgy. Elém lerakják, Párom felveszi és a kezembe adja, hogy na mi így hajolunk le valamiért... :D Poén vagy sem,de ha itthon van én tényleg nem hajolok le! Bármi olyan van, azt én magasabbra rakom,rakatom magamnak: székre,asztalra, ágyra....
Menni úgy megyünk mind ahogy normális, nem totyogunk, és nem nyomjuk előre a pocakunkat. Na, hogy ezt miért ne, azt sajna nem értettem. Nyilván a helyes tartás a hátnak fontos, de hogy miért ne kacsázzon, aki csak azt tud...?

2. Kismamakönyv

Minden pontját kielemeztük, megvitattuk. Hogyan számolják a heteket? 10hónap,8 vagy 9? Következő mező nálunk a kor korrigálás, hogy az UH alapján mennyi idős a bébi. Aztán vannak ugye a súly, vérnyomás, hogyan fekszik a baba, vastartalmunk, fehérje a vizeletben, vizesedés, hol tart a méh... Az én méhem pontosan ott,tart ahol a kiszámolt időpontszerint tartania kell!! Kb. senki másnak... :P Nagyon érdekes volt, hogy megnézte a szülésznő, jósolt időt is nekünk,hogy mikor jön,hamarabb vagy később esetleg( a babák kb 5 százaléka érkezik a kiírt napon!) Nagyobb pocaknál meg tudta mondani, hogy hogyan fekszik a baba. Tiszta boszorkányság! :P :) Azt hiszem ennyi erről.

A listán kívül még két dolgot beszéltünk meg:

+1 Táplálkozás

Kaptunk hozzá papírt: mit, hogy érdemes, szabad, nem szabad enni.

-Víz. Papíron: napi 1,5-2liter. Én most inkább iszok 2liter+ ot de ne legyen baj a vesémmel többet! Néha olyan érzés, mint egy bazi akvárium, de így érzem magam biztonságban!

-Napi max. 2-3 csésze kávé/zöldtea

-No alkohol (áll a papíron, de szóban nem teljesen ez volt azt hiszem a "megegyezés")

- kenyérfélék: teljeskiőrlésű és a fele a napi kajának ebből legyen, mellette/helyette: krumpli, barnarizs, teljesk. tészta, köles, ilyesmi

-gyümi,zöldség:napi 5 adag. alaposan megmosva(nem tudom ez mit jelent és lelötykölöm hideg vizzel és pá!)

-a gyakoribb állati eredetű ételek: naponta tej,tejtermékek, semmi nyerstej/-ből készült, puha sajtok pl. vagy ugye a penészeseket sem!

-hús és húskészítmények: fontosak a fehérjék és a vas miatt!!! utóbbi szempontjából csak a marha jó! nekem bevált!!! a papírszerint: heti 2-3szor húst és/vagy ugyan ennyit húskészítményt szükséges enni, részesítsük előnyben a zsírszegényebb verziókat! tilosak a nyershúsok,nyershúskészítmények!!!

-tengeri halak:heti 2-3szor(foltos tőkehal, közönséges tőkehal, tengeri lazac,...)

-tojás: heti 2-3szor, nyersen mindenképpen elkerülendő!

- takarékoskodjunk: zsírral, olajjal, zsíros snack-ekkel, édességekkel, részesítsük előnyben a nővényi olajokat:pl. Repceolaj

-cukor: édességből a megengedett/ajánlott mennyiség amennyi egy markodba belefér! nem étkezés után/előtt, hanem helyette! Sajátkészítésű gyümölcsös,túrókrém finomság(én megdobnám kis teljesk. kekszel, esetleg diab csokireszelékkel vagy home made  diab. csoki öntettel...hagyjuk inkább :P

-só: óvatosan,de ha só akkor jódozott!!!

A másik téma volt:

+2. kismedencei dolgok a terhességben

Pl. hogyan köhögjünk, tüsszentsünk, (teli hólyaggal). Nos tüsszenteni akkorát,mint egy tündérhercegnő,aki kb. 1 éves.... -.- Nem akartam mondani,hogy ha én tüsszentek akkor a környezetemben lehasalnak a földre, mert kitörnek az ablakok és azt hiszik bombatámadás érte a szobát.... -.- De már gyakorolhattam a dolgot, most már elég emberes, akarom mondani nőies, de a lepkepukitől még mindig messze van... no mind1. Sajnos a köhögéssel nem tudom mi van, ugyanis nem értettem,de van papír erről is, majd lefordítom...azt hiszem rakjuk keresztbe a lábunkat, fogjuk a pocinkat és tán még rakjuk fel a lábunkat a komódra...bár ezt nem tudom, hogyan tervezték kivitelezni, azon kívül,hogy nyilván fekve... na mind1. Ilyen problémám nincs, szóval még tájékozatlan vagyok!

Nem szabad nyomni nagy wc-zéskor és a pisiléssel is van valami,amit meg kell kérdezzek, hogy mit is akar???

Kövi alkalom egy hét múlva a fájásokról lesz szó. Milyen érzés? Időelőtti fájások. Ha elfolyik a magzatvíz. Ez utóbbi lehet már egy másik kurzus témája lesz. Attól függ mennyit dumálunk az első kettőről! :P

Pont 14.-én lesz, pontosan akkor lesz hátra még 2 hónap, akkor megyünk a dokibához is kontrollra. Babókám még nincs befordulva, sőt az egy alkalmommal mikor be volt a doki akkor is azt írta, hogy nem, de mind1... :S Sőt nekem azt mondta nincs vizesedés de a kiskönyvembe mást írt! -.- Néha az idegeimre mey komolyan!!

Ja igen, azt is tárgyaltuk,hogy mennyit kéne mozogni naponta. Nos egy órát vagy kétszer felet.

Vesém jól van. Babus is. A szülésznő szerint éppen idejében mentem be a kórházba, de Babus nem volt veszélyben...ellenben a vesém! Na legközelebb nem lacafacázok! Inkább korábban megyek! Hátha akkor nem akarnak bent tartani sem... :S De ne legyen legközelebb! Nagyon kis mocorgós a mi drága kincsünk. Apukája nagyon megijedt, úgyhogy én ilyen odaadó pasit még nem is láttam!!! De most mennem kell "bébipapit" készteni neki szegénynek, mert letört egy foga, de fogorvoshoz meg nem mer elmenni...egyenlőre!

A bejegyzés trackback címe:

https://new-life.blog.hu/api/trackback/id/tr464896802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása